Giełda tuningowanych aut


Subaru Impreza STI

Cena: 85900 PLN

SUBARU IMPREZA 2.5 STI 2011r 330 KM- 528 Nm

Cena: 95000 PLN

Audi S4 V8 344hp

Cena: 52500 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Aktualności

Stinger GT z Twin Turbo V6 i napędem RWD wprowadza markę KIA do nowej ligi


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2017-01-09 | Komentarzy:

Na targach motoryzacyjnych w Detroit przedstawiciele marki KIA oficjalnie zaprezentowali model o nazwie Stinger GT. Jest to pierwszy czterodrzwiowy sedan o sylwetce coupe koreańskiego producenta, który rzeczywiście może powalczyć z wyższą i bardziej ekskluzywną ligą. Zgodnie z zapowiedziami jest to nie tylko najszybsza, ale także najdroższa KIA w historii. Oficjalny cennik na Polskę już wkrótce.

Za wygląd Kia Stinger odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie, kierowany przez Petera Schreyera – głównego stylistę Kia Motors. Jest to ta sama osoba, która jest odpowiedzialna między innymi za projekt najnowszego Audi TT. Stinger bazuje na koncepcyjnym modelu GT, ale inspiracją były także typowo europejskie maszyny.

Stinger_11.jpg

W linii nadwozia można dostrzec kreskę typową dla Alfy Romeo, Audi, czy BMW. Z wymiarami: 4831 długości i 1869 mm szerokości jest odpowiednikiem A5 Sportback i CLS-a. Mocną stroną Stingera jest także rozstaw osi - 2905 mm jest gwarancją świetnych właściwości jezdnych i odpowiednio wysokiego komfortu w kabinie.

Stinger_34.jpg

Szerokość przedniej części nadwozia podkreślają reflektory wykonane w technologii LED i charakterystyczna osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa. Wyraźne przetłoczenia wzdłuż nadwozia poprowadzono tak, aby potęgowały wrażenie, że Kia Stinger to sportowe coupé, a nie czterodrzwiowy rodzinny sedan. Koreański flagowiec nie mógł się jednak wyzbyć chociaż odrobiny tandety - wloty na masce są jedynie atrapami, funkcjonalne wpusty powietrza znajdują się pod przednimi reflektorami. Z tyłu sportowe DNA potęgują dyfuzor i cztery owalne końcówki układu wydechowego.

Stinger_24.jpg

Jeśli chodzi o wnętrze, nie znajdziemy tutaj nic, czego nie było u niemieckiej konkurencji. Jakość wykonania może być dobrą stroną tego samochodu. Wykończenie skórą Nappa, dobrze wyprofilowane fotele, opcjonalne audio Harman Kardon, adaptacyjny tempomat, czy amortyzatory o zmiennej charakterystyce sprawiają, że akurat ta KIA może być materiałem na nieco tańszego Grand Tourera.

Stinger_17.jpg

Pod maską Stingera GT znajdziemy kilka jednostek, ale najsłuszniejszą z nich jest benzynowe V6 Twin Turbo o mocy 365 KM i maksymalnym momencie obrotowym 510 Nm. Napęd na tył obsługiwany jest jedynie za pośrednictwem 8-biegowego, dwusprzęgłowego automatu. Chociaż odesłanie manualnej przekładni do lamusa może pozostawić pewien niesmak, osiągi Koreańczyka prezentują się na wysokim poziomie. Producent zapewnia, że pierwsza setka na prędkościomierzu pojawi się po czasie 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 269 km/h. Samochód będzie oferowany także w dwóch słabszych wariantach R4, wśród nich jak na razie nie znajduje się wariant wysokoprężny. Na liście opcji pojawi się napęd AWD.

Stinger_36.jpg

„Stinger nie jest samochodem, który ma umożliwić jak najszybsze dotarcie do celu. Stinger jest autem, w którym podróż do celu ma być przyjemnością.” Trzymamy za słowo! Kia Stinger trafi do sprzedaży w Europie w ostatnim kwartale 2017 r. 


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (2 głosów)

Tagi


kia | stinger | gt


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21266
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 181

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.35540199279785 s