
Historia Acury Integry zaczyna się w późnych latach 80 – tych, kiedy to w 1986 Honda pokazała światu swój nowy model – Acura Integra. Amerykanie jako jedyny na świecie mogli zobaczyć ten samochód z logo luksusowej submarki japońskiego producenta, czyli Acura. Acura Integra to model należący do submarki Hondy, zajmującej się bardziej luksusowymi modelami. To właśnie na runku amerykańskim Integra występowała pod znaczkiem Acury. Reszta świata znała ten samochód jako Honda Integra. Pierwsza Generacja Acury Integry ukazała się światu w 1986 roku. Acura Integra była większym, bardziej luksusowym i w dużym stopniu nowocześniejszym odpowiednikiem Hondy Civic. Acura Integra na krótko po premierze zdobyła serca wielu miłośników motoryzacji i ma swoich wiernych fanów do dziś. Dawni miłośnicy tego modelu mogą świętować, bo ostatnio światło dzienne ujrzała nowa Acura Integra 2022!
Acura Integra – najlepiej prowadzący się przednionapędowy samochód na świecie!
Jako luksusowa submarka, oczywiście Acura Integra była bardziej luksusowa niż jej alternatywa, czyli Civic. Jednak Acura nie postawiła tylko na luksus. Jej głównym celem, zaraz po luksusie, było przyniesienie frajdy z prowadzenia i z jazdy wielu osobom. I tak też się stało! Acura Integra to nie była Honda Civic z dołożonym body kitem. Oj nie. Integra dostała hamulce tarczowe na wszystkie koła, zawieszenie zostało dokładnie przeprojektowane, a za osiągi odpowiadał silnik z technologią VTEC. Acura Integra była po postu czystą zabawą. Pierwsza generacja omawianego dzisiaj modelu sprzedała się w ilości 250 tyś. sztuk tylko w Stanach Zjednoczonych! Druga generacja Acury Integry dostała kolejne modyfikacje po to, aby jeszcze pewniej się prowadzić i dawać jeszcze więcej frajdy z prowadzenia. Druga generacja Integry dostała zupełnie nowe w pełni niezależne zawieszenie dwuwachaczowe. Acura Integra drugiej generacji zaczęła się również pojawiać w wersji GSR. Wersja GSR zadebiutowała w 1992 roku i jej główną zmianą był zupełnie nowy 1.7 –litrowy czterocylindrowy silnik DOHC VTEC. Acura Integra GSR była postrzegana jako samochód sportowy przeznaczony na drogi. Zapewne Integra GSR szybko stała się popularna na amerykańskich wyścigach ulicznych nie bez powodu, miała do tego spory potencjał. Trzecia generacja Integry była drugim samochodem eksportowanym do USA, który miał wersję Type R. W Hondzie jak i Acurze samochody z oznaczeniem Type R były już sportowcami pełną gębą. Integra Type R była maksymalnie odciążona i otrzymała nowy, ręcznie składany 1.8 – litrowy silnik DOHC VTEC posiadający 4 cylindry. Silnik den dysponował mocą 195 koni. Integra Type R posiadała również limitowana blokadę przedniego mechanizmu różnicowego i sztywniejsze zawieszenie. Acura Integra z oznaczeniem Type R niejednokrotnie widywała tory wyścigowe i świetnie sobie na nich radziła.
Nowa legendarna Acura Integra ujrzała światło dzienne!
Miłośnicy Integry mogą już zacierać ręce na przyszły rok, bo to właśnie w przyszłym roku produkcyjny debiut będzie miała nowa Acura Integra. Na razie najnowszy model submarki Hondy zobaczyć możemy w wersji prototypu, ale o seryjnym aucie już wiadomo całkiem dużo. Nowa Integra to 5 – drzwiowy liftback. Niestety nową Integrę kupić będą mogli tylko amerykanie, ponieważ nowa Acura będzie dostępna tylko w Stanach zjednoczonych. Silnik, jaki będzie napędzał ten samochód to 1.5 – litrowy benzynowy VTEC z turbodoładowaniem. Moc silnika będzie przenoszona za pomocą 6 – biegowej manualnej skrzyni biegów, co jak na amerykańskie standardy, gdzie to automat jest królem, jest ciekawym posunięciem. Na pewno z takiej skrzyni cieszą się prawdziwy miłośnicy motoryzacji, bo skrzynia manualna pozwala jeszcze lepiej poczuć swój samochód. Tak więc układ napędowy zachował dawny klimat starej, legendarnej Acury Integry. Prawdziwi fascynaci Integry rozpoznają kolor, na jaki został pomalowany prototyp. Żółty lakier widniejący na prototypie nosi nazwę „Indy Yellow Pearl” i jest bezpośrednim nawiązaniem do trzeciej generacji Acury Integry Type R produkowanej latach 2000 – 2001. Integra Type R z tych lat też była pomalowana na żółty kolor o nazwie „Phoenix Yellow”. W nadkolach nowej Acury Integry zobaczymy 19- calowe aluminiowe felgi, między którymi dostrzerzemy hamulce dostarczone przez firmę Brembo pomalowane tak, aby nawiązywały do koloru nadwozia.
Acura Integra 2022 – czy jest na co czekać?
Naszym zdaniem tak! Głównym powodem jest podejście do układu napędowego. Mamy tutaj silnik ze znaną technologią opatentowaną przez Hondę, mianowicie VTEC. W połączeniu ze skrzynia manualną dostarczy ona o wiele więcej wrażej kierowcy. Nowa Acura Integra zapowiada się jako prawdziwy „samochód renesansu”. Dodatkowo cena wynosząca około 30 tyś dolarów, co w przeliczeniu na złotówki daje około 122 tyś. złotych jest zadowalającą ceną. Szkoda tylko, żeby kupić nową Acurę Integrę trzeba wybrać się aż do Stanów.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis